ÅRSMÖTE 2015

Av mariahook 21 februari, 2015

Välkommen till Arkitekter Utan Gränsers årsmöte den 28:e februari i Stockholm

Tid: 28:e februari. Del 1 kl 11-14. Del 2 kl 14-21.

Plats: FÄRGFABRIKEN, Lövholmsbrinken 1, Stockholm (T-bana: Liljeholmen eller Tvärbana: Trekanten)

I år kommer vi hålla till på FÄRGFABRIKEN och det blir en fullspäckad dag under temat HEMLÖSHET. Dagen delas in i två delar och du bestämmer själv om du vill delta i en eller båda delarna.

Anmäl dig senast den 22:a februari genom att följa den här länken.

DEL 1. ÅRSMÖTE Kl 11-14.

Förmiddagen ägnas åt berättelser om året som varit, val av ny styrelse och planer inför det kommande året. Här har du chansen att påverka organisationens verksamhet – men också tid att träffa andra engagerade människor inom organisationen! Vi bjuder på en lunchmacka till alla som deltar under det stadgeenliga årsmötet.

DEL 2. TEMA HEMLÖSHET Kl 14-21.

Eftermiddagen kommer att belysa frågor kring HEMLÖSHET ur olika perspektiv.

14.00 Föreläsning med MONICA SHAKER som arbetar med hemlösa EU-migranter

15.30 WORKSHOP Tema: HEMLÖSHET. Deltagarna ges möjlighet att vrida och vända på denna viktiga fråga ur flera vinklar.

17.00 Utställning av pågående projekt. Dagen avslutas med utställning av våra pågående projekt och mingel.

19.00-21 MIDDAG & MINGEL. Färgfabrikens kafé serverar middag och dryck till självkostnadspris.

Efter klockan 21 finns möjligheten att fortsätta minglet i Färgfabrikens kafé där kvällens klubb tar vid. Under dagen kommer det även finnas möjlighet att besöka den pågående utställningen Patchwork of Narratives – when you enter a city, you enter a story.

Väl mött!

/Arkitekter Utan Gränsers styrelse

PS. För att kunna rösta på årsmötet måste du vara medlem. Förnya därför gärna ditt medlemskap innan årsmötet på hemsidan på postgiro 300201-1 och ange din mailadress på inbetalningen. Du kan även betala via PayPal på vår hemsida: www.arkitekterutangranser.se. Ordniarie medlemsavgift är 300kr och reducerat medlemskap är 120 kr.

Arkiv: Arkitekter utan gränser

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>